Sommartoppen

Jag undrar varför jag aldrig exploderar. Blir galen. Ger upp. Tar igen.
Ingenting.  Det händer inte.
Kanske är det så att mitt liv inte längre är mitt eget längre, kanske känner jag så på riktigt.

Just nu är det enda jag känner : fear och loathing för min egen person.
Igår hade det kanske varit ett roligt inlägg om dekadens whatever, plus en övertydligt förklaring om vad som absolut inte hänt huvudpersonen. Någon konstig metafor om vad som faktiskt gjorde det.
Idag vill jag bara kura ihop mig på golvet och fortsätta känna mig varm och illamående, och gunga litet varsamt från sida till sida. Länge, och utan avbrott.  Tills det blir mörkt. Tror att jag numer kan vara den som längar efter solnedgången mest av alla i vårat avlånga land.

Jag skulle gå ut idag , såg fram emot det. Litet vuxentid, litet less primalskri och stress/smuts, borde vara glad.
(Jag borde framför allt inte vara sjuk sjuk sjuk i huvudet. Någon dag.)
 
Folk säger ibland att orden bara rinner ur dem, att de blir lika överraskade av dem som människan de är riktade emot.
Jag känner mig själv förnimma en känsla.  Som ett minne jag bäddar in i nån sorts fetvadd. Jag hör mig själv konvertera känslan till en tanke, och sedan hur den filtreras på trehundra olika led, till att bli något som jag inte förstår eller kanske ens vill, och komma ut på andra sidan som totalskruvad välmenande logik, och sedan säger jag det , på det sätt jag då anser bäst passande. Vilket det förresten sällan är. Kör över mig själv , och andra, med karma och ett  påhittat allas bästa. 
Kom på attt jag både är ond och feg. Sämsta tänkbara kombinationen, inte sant ?

Tänker på vad man förtjänar. Vem som får. Om man får. Så mycket prat om vad ,man-jag-du, förtjänar. Vad förtjänar jag, vem vet det? Vill jag ha vad jag förtjänar? Det driver mig till vansinnets rand, där jag framför min klassiska balansakt, med ett leende på läpparna.

GO patetiskt dravel som ingen förstår. I fell down a hole, and I liked it.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0