Sen sist

Jag är sugen på att regredera en sisådär 28 år. Känner mig ynklig och meningslös. Väntar och väntar , vill helst bara bli vaggad till sömns i en fleecefilt. Matad. Vuxenblöja kanske. Drabbades av akut magkatarr för en dryg timme sedan.

Antagligen är det för att jag tar tag i saker som jag drabbas av dessa mentala blodsockerfall, jag planerar och bokar och fixar, och när min entusiasm har tagit mig så långt som den kan finns inget annat att göra än att vänta in allt annat och alla andra.
Jag lyckades övertala sambon om att hänga med på lite skön familjeterapi. Övertalningen var väl egentligen bara min röst som mynnade ut i en mobiltelefon någonstans i Asien, konstanterandes att vi skulle det. Han håller med om allt jag säger nuförtiden. Skulle tro att han drömmer mardrömmar om att komma hem till ett tomt hus och Findus micromat.

För övrigt har jag världens bästa vänner. Fina älskvärda varelser som lyckas restringera mina mentala breakdowns till uthärdligt gnäll. Från kris till caprice.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0